آب گرفتگی ماراکانا، دغدغه برزیل
 
اخبار حاشیه های فوتبال
جدیدترین اخبار روز فوتبال
سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 9:35 ::  نويسنده : hamid

مسیحا سام نژاد - در ورزشگاه ماراکانا نماد تولد دوباره فوتبال برزیل و معبد ورزش گذشته و آینده این کشور و ورزشگاه فینال جام جهانی 2014 و المپیک 2016 برزیل اوضاعی عجیب به چشم می‌خورد.

کارگران درحال کار دراین مجموعه می‌گویند که این ورزشگاه یک استخر شنا نیست و یک زمین فوتبال است، اما درحال حاضر آب گرفتگی ماراکانا سبب شده که این محل هیچ شباهتی به یک ورزشگاه فوتبال نداشته باشد. شاهکار فوتبال برزیل ازبرنامه تعیین شده فیفا عقب تر حرکت می‌کند. بلاتر رئیس فیفا بارها نسبت به این موضوع ابراز شکایت کرده است. چهار روز پیش یک باران سیل آسا از راه رسید و این ورزشگاه دچار آب گرفتگی شد. اگرچه مسوولان گفتند که فقط یک روز در ماراکانا مشکل بوجود آمد.
با این حال دو روز بعد از بارانهای شدید هم از این ورزشگاه آب بیرون می‌رفت و این وضعیت در نزدیکی در ورودی آن به خوبی مشخص بود. مارکوس کریستیانو ناظراصلی کارگران در ماراکانا مدعی شده که مراحل استخراج آب از زمین شروع شده است.
در ماراکانا که 62 سال قدمت دارد، به زودی قراراست بازیهای فوتبال برگزار شوند. هشدار جدید برای روز 27 آوریل تعیین شده که البته آخرین تاریخ مفید برای انجام کنترلهای نهایی به منظور آماده کردن این ورزشگاه تا روز دوم ژوئن که بازی دوستانه برزیل و انگلیس انجام می‌شود، خواهد بود. سپس جام کنفدراسیونها از راه می‌رسد و ایتالیا و مکزیک دراین ورزشگاه رودرروی هم قرار خواهند گرفت.
یعنی تا سه ماه دیگر ماراکانا باید آماده آماده باشد، اما با نگاهی به این دریاچه مصنوعی درحال حاضر چنین چیزی غیرممکن به نظر می‌رسد. باران سیل آسای اخیر یکی از بارانهای موسمی آخر تابستان برزیل بود. در داخل ورزشگاه درحال نصب صندلی‌ها هستند، اما در بیرون از ورزشگاه هیچ کاری تمام نشده و ظاهراً همه چیز تازه شروع شده است. کارگران روی سقف مشغول کار هستند و برخی دیگر در بخشهای ورودی فعالیت می‌کنند و دیگران در خیابانهای اطراف و مجاور به کار گرفته شده‌اند تا درصورت ریزش بارانهای دوباره، اتفاقی که این بار افتاده تکرار نشود. برای اینکه وقت بیشتری از دست نرود، هرگونه بازدید گردشگرها از این مکان ممنوع اعلام شده است و تا اطلاع ثانوی از این برنامه‌ها خبری نخواهد بود، اما می‌توان در بین خرابه‌ها و کارگران زیرنظر پلیس‌هایی که روی صندلی‌های باغچه نشسته اند، قدم زد. کارگران حاضر دراین پروژه خیلی زیاد هستند و نشریه اوگلوبو نوشته که 6500 نفر در سه شیفت روزانه در ماراکانا و حتی روزهای تعطیل مشغول کار هستند.
این مبارزه ای علیه زمان خواهد بود. حتی می‌گویند که صبحها کارگران برای کمک کردن به تحقق کامل این پروژه که رویای هر برزیلی است، صف می‌بندند تا یک قرارداد پنج روزه که کمترین مدت زمان قرارداد موجود است را با شرکتهای ساخت این پروژه منعقد کنند. دستمزد درنظرگرفته شده برای آنها که حداقل چیزی بیش از پانصد یورو است، نسبتاً خوب به نظر می‌رسد. چند روز پیش هزار کارگر دیگر استخدام شدند و با توجه به زمان اندک باقیمانده برای تکمیل این پروژه، تزریق چنین نیرویی برای اتمام کارها اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسید. برزیلی‌ها با خوشبینی مفرط می‌گویند که تا روز 27 آوریل همه چیز آماده و حاضر خواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فوتبال و آدرس footballihayeiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 32
بازدید کل : 995
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1